Tietoa meistä

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, johon voi liittyä julkisella ja yksityisellä hyvinvointipalveluiden sektorilla työskentelevät.

Vihdin JHL ry 300 voi liittyä henkilö, joka työskentelee Vihdin kunnan alueella kunnan, kuntayhtymän, seurakunnan, valtion, niiden liikelaitosten tai yhtiön, yleishyödyllisen yhteisön, julkisella sektorilla palveluja tuottavan yrityksen tai yhteisön palveluksessa sekkä vastaavilla toimialoilla työskentelevät ja aloille valmistavissa oppilaitoksissa opiskelevat.

Vihdin JHL ry 300 jäseniä on noin 390.

Yhdistys toimii sääntöjen ja päätösten mukaisesti jäsentensä palvelusuhteen ehtojen ja työolosuhteiden parantamiseksi, heidän ammatillisten, oikeudellisten ja yhteiskunnallisten etujensa ja oikeuksiensa edistämiseksi ja laajentamiseksi.

Vihdin JHL ry 300 on perustanut vuonna 2021 oman Nuoriso- ja opiskelijajaoston ja 2023 vuonna mökkijaoston.

Historiastamme..

Vihdin JHL on perustettu 4.9.1961, silloinen Vihdin KTV.

Perustajina Reino Nyman, Hertta Nokio, Vieno Virtanen, Urpo Litja, Matti Murto ja Maija-Liisa Nyman.

Yhdistys rekisteröitiin 30.9.1961. Ensimmäinen vuosikokous pidettiin helmikuussa 1962, mutta siihen yhdistyksen toiminta sitten päättyikin.

Yhdistystoiminta jäi kuitenkin ihmisten mieleen, joten Eino Pilvi, Esko Nyman ja Arno Virtanen ryhtyivät uudelleen toimeen. 7.4.1963 yhdistys aloitti jälleen toiminnnan. Perustajajäseniä oli 23.

Kunta-alan ammattiliitto KTV (kunnissa työskentelevien ammattiliitto) fuusioitui Valtion ja erityispalvelujen ammattiliitto (VAL) ja Valtion yhteistjärjestöjen (VTY) kanssa muodostaen Julkisten ja hyvinvointialojen liiton (JHL) vuoden 2006 alussa. KTV oli lakkautettaessa Suomen suurin ammattiliitto yli 200 000 jäsenellä.